FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
Matchmaking

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wszyscy co lubią Americas Army i nie tylko Strona Główna :: Na luzie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Freed
Administrator
Administrator


Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 898
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 20:44, 11 Lut 2010    Temat postu: Matchmaking

Podejrzewam, że mieliście już okazję spotkać się z tym "czymś". Jestem ciekaw Waszych wrażeń, ale na początek napiszę o swoich.

W shoutboxie wspomniałem, że już kilka dni bawię się w demo "Aliens vs Predator". Gra w dniu swojej premiery będzie wykorzystywała dedykowane serwery, czyli tak jak być powinno. W demie jednak, jest matchmaking. Do tej pory nie miałem możliwości, ani chęci, zapoznania się z tym systemem. Przyznam się, że dopiero dzisiaj zacząłem czytać w sieci na jakiej zasadzie to wszystko funkcjonuje. Z uwagi na fakt, że jestem wielkim fanem wszelkiej maści "Obcych" i "Predatorów", w demko musiałem zagrać. Nie odstraszyła mnie nawet wizja ponownego zakładania konta na znienawidzonym Steam'ie (poprzednie przypadło Młodemu w udziale) - ale żale odnośnie tego systemu dystrybucji gier w innym wątku i kiedy indziej. Po zassaniu odpowiedniej ilości GB odpaliłem gierkę. Po kliknięciu rozpoczęcia gry, trzeba czekać, aż gra nas połączy. I tutaj zaczyna się cała zabawa. Gra nas łączy (z tego co zrozumiałem) z gospodarzem - czyli innym graczem, który aktualnie szuka rozgrywki. Wszystko fajnie, wybieram sobie rasę mojego wojaka, czekam na rozpoczęcie i gram. Jaki bajer, no emocje sięgają zenitu, dostaję równo po dupie, ale podoba mi się niemiłosiernie. Tak minęło kilka dni. Kiedy pierwsze emocje opadły, zacząłem się zastanawiać, dlaczego na niektórych "serwerach" (ach to głupie myślenie Smile ) wymiatam jak głupi, a niekiedy dostaję solidnie po dupie i nie mogę nikogo zabić. Rozwiązanie nasunęło mi się samo. PING. Możecie w tym miejscu zastanawiać się, dlaczego tyle czasu zajęło mi zorientowanie się, że ping jest problemem. Odpowiedź jest stosunkowo prosta. W grze dość często dochodzi do walki wręcz (zwłaszcza grając obcym, bądź predatorem), w czasie której nie sposób stwierdzić, czy ma się opóźnienie, czy nie. Nie muszę chyba tłumaczyć, że początkowo, to grałem tylko tymi dwoma rasami. Do czasu. Zacząłem grać marinem. W czasie jednej z gier dostawałem ciężkie lanie i pomyślałem, że sprawdzę sobie ping. Marinem nie było z tym problemu. Oddałem serię w ścianę i otworzyłem oczy ze zdziwienia. Takie lagi, to ja miałem w A*A na amerykańskich serwerach. Shocked Mniej więcej sekunda, do półtorej opóźnienia. MASAKRA. NO Wtedy, zacząłem się domyślać jak działa cudowny matchmaking. Początkowo uważałem, że to są jakieś puste serwery przygotowane na potrzeby gry. Jaaasneee. Alicja z krainy czarów obudziła się ze snu i stwierdziła, że zawsze kiedy gospodarzem jest ktoś inny niż ja, to dostaję w kość. Będąc gospodarzem, miałem średnio 10 fragową przewagę nad pozostałymi graczami, grając u kogoś, dokładnie odwrotnie. Mało tego, bez problemów można było stwierdzić, który z graczy jest gospodarzem. Spotkanie z takim alienem, predatorem było koszmarem. Widzę go przed sobą, strzelam, staram się rekompensować ping prowadząc ogień dużo przed celem - prawie jak wróżka, przewiduję gdzie to on zaraz będzie - i pach, pach jestem dead. Ułamki sekund z tego co ja widzę. Naprawdę nie wiem, czy w innych grach działa to tak samo, ale jeśli podobnie, to matchmaking jest do (_!_). Przez co, przestaję grać w tą gierkę. Jeśli jestem gospodarzem, to czuję się jak cheater. Jeśli jestem gościem, to czuję się jak idiota. Evil or Very Mad Wybieram bramkę numer trzy, uninstall. OK Widzę, że gracie w Call of Duty Modern Warfare 2, więc podejrzewam, że wypowiecie się w tej kwestii. Pozdro. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Freed dnia Czw 20:47, 11 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MoKrY
Moderator
Moderator


Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3city

PostWysłany: Pią 21:54, 12 Lut 2010    Temat postu:

w mw2 nie ma az takich lagow jest na tyle duzo graczy ze z reguly laczy sie z ludzmi blisko twojej lokalizacji w dodatku w mw2 zrobili taka rzecz ze zreguly jesli trafisz cos n swoim monitorze to trafienie jest odnotowane (czytaj nie raz zginalem przez sciane i to nie przez pociski penetrujace sciany:D )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Freed
Administrator
Administrator


Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 898
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Sob 7:09, 13 Lut 2010    Temat postu:

Możliwe, że opisana przeze mnie przypadłość, dotyczy akurat tego demka. Swoją drogą cieszę się, że to rozwiązanie jako tako działa, ponieważ obawiam się całkowitego wyparcia dedykowanych serwerów przez to "cudo" techniki. Pożyjemy zobaczymy. Na dzień dzisiejszy nie jestem przekonany do tego systemu.

Całkiem fajne jest opisane przez Ciebie rozwiązanie (przynajmniej takim się wydaje). Dzięki temu pociski lecą tam, gdzie powinny bez znaczenia jaki masz ping. Z drugiej strony jednak, może to być sprytna forma zamaskowania lagu jaki gracz posiada. Kto wie, jak frustrująca przez matchmaking byłaby rozgrywka, gdyby nie opisany patent.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MoKrY
Moderator
Moderator


Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3city

PostWysłany: Sob 15:34, 13 Lut 2010    Temat postu:

powiem szczerze ze nie ma nic lepszego od serwerów dedykowanych

a match making powinien polegać na tym ze wrzuca cie na jakiś serwer wypełniony w około 50% (jesli jest dostępny) z najniższym pingiem
czyli taki automat wyszukujący za ciebie serwera


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Freed
Administrator
Administrator


Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 898
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon 9:47, 15 Lut 2010    Temat postu:

W 100% się zgadzam. Mówiąc krótko. Wyznaję zasadę: Jeśli coś działa, to się tego nie rusza. To jest dobry przykład dlaczego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wszyscy co lubią Americas Army i nie tylko Strona Główna :: Na luzie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     Wszyscy co lubią Americas Army i nie tylko: **..A*A..**     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin